Το θέατρο στην Καβάλα - Σκηνογράφος
- Λεπτομέρειες
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 23 Απριλίου 2012 18:49
- Γράφτηκε από τον/την Super User
- Εμφανίσεις: 1264
- Το θέατρο στην Καβάλα
- ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
- ΟΡΓΑΝΩΣΗ-ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
- ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ-ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
- ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΥΛΙΚΟΥ-ΣΥΝΘΕΣΗ ΚΑΙ ΕΞΑΓΩΓΗ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΩΝ
- ΦΥΣΗ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
- ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ
- ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ- ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ-ΑΜΟΙΒΕΣ
- Ο ΕΥΡΥΤΕΡΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΣΤΙΣ ΤΟΠΙΚΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
- ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
- Σεναριογράφος
- Σκηνογράφος
- Χορογράφος
- Ηθοποιός
- ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΒΑΛΑΚΟΥ
- ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΙΠΠΩΝ
- ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ
- ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΒΑΛΑΣ
- ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ ΚΑΒΑΛΑΣ
- ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ ΚΑΒΑΛΑΣ
- ΑΛΛΕΣ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ
- Όλες οι σελίδες
Σκηνογράφος
Υπάρχουν πολλές γνώμες για τη σκηνογραφία. Αναφέρουμε την άποψη της Πάμελα Χάουζ, μιας καλής δασκάλας από την Αγγλία, η οποία αναφέρει συνοψίζοντας: «Σκηνογραφία είναι η ενιαία σύνθεση του χώρου, του κειμένου, της έρευνας, της αισθητικής, της υποκριτικής, της σκηνοθεσίας και της συμμετοχής του θεατή που στοχεύει σε μια πρωτότυπη καλλιτεχνική δημιουργία». Σκηνογραφία λοιπόν, είναι το επάγγελμα που ενασχολείται με οτιδήποτε άψυχο, με οτιδήποτε δεν είναι ο άνθρωπος, δεν είναι ο ηθοποιός, δηλαδή με το χώρο, με το τοπίο, το αντικείμενο, το φόρεμα, με όλα αυτά που δημιουργούν το περιβάλλον και που οι ηθοποιοί χρησιμοποιούν στο να πλάσουν έναν κόσμο.
Ο σκηνογράφος έχει τη χαρά και τη δυσκολία του να συνεργάζεται με εντελώς διαφορετικά γκρουπ. Είναι πολλές φορές γοητευτικό, γιατί ανακαλύπτεις ανθρώπους με ενδιαφέρον εκεί που δεν το περιμένεις κι ανθρώπους που είναι εντελώς ηλίθιοι, εκεί που φαντάζεσαι ότι θα βρεις κάτι άλλο. Είναι σημαντικό να συναντήσεις συνεργάτες που να ξέρουν τη δουλειά τους, που να έχουν αγάπη για το θέατρο και πάθος γιατί είναι επάγγελμα, στο οποίο πρέπει να υπάρχει τρέλα και πάθος. Δεν είναι επάγγελμα που θα το κάνεις για να περάσεις τη ζωή σου ήσυχα.
Απαραίτητη είναι η δεξιότητα τού να μπορείς να σχεδιάζεις, γιατί αυτό κάνει πιο εύκολη τη συνεννόηση και με το σκηνοθέτη. Αντιλαμβάνεται πιο εύκολα τι προτείνεις, κάνοντας κάποια σχέδια. Συνεννοείσαι ευκολότερα με τους τεχνικούς, τις μοδίστρες. Από εκεί και μετά θα πρέπει να ξέρεις αρχιτεκτονικό σχέδιο για να μπορέσεις να δώσεις για τους μαστόρους, τους τεχνικούς, τους τεχνικούς διευθυντές τα πλάνα σου. Επιπλέον, πλάθεις το χαρακτήρα, το περιβάλλον, τη σχέση των χαρακτήρων, δουλεύεις με τον ηθοποιό, ακούγοντας την ανάσα του, το περπάτημά του, την αντίδρασή του, δημιουργείς έναν ολόκληρο κόσμο, και τους χαρακτήρες μέσα στον κόσμο.
Χρειάζεται επιστημονική κατάρτιση και καλλιτεχνική έμπνευση, φαντασία.
Πρέπει να έχει γνώσεις, να θέλει να ξέρει τα πάντα. Είναι πάρα πολύ ωραίο να το ψάχνεις κάθε φορά, να μελετάς μια εποχή, να μελετάς τα κοινωνικοπολιτικά συστήματα, τις μικρές λεπτομέρειες, τον τρόπο με τον οποίο στεκότανε ο άνθρωπος. Έστω κι αν απορρίπτεις κάτι, αν και δεν σου χρειάζεται μετά, είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει στο πίσω μέρος του μυαλού σου.
Βασικό είναι να υπάρχει συνεργασία, να μπορείς να συνεννοείσαι με τους άλλους, και το τρίτο είναι να μπορείς να ονειρεύεσαι, να έχεις τη δυνατότητα να βλέπεις κόσμους οι οποίοι γεννώνται μέσα από φράσεις, από μικρές ανάσες και από προτάσεις που έχει το κείμενο και να αναπτύσσεις αυτά που ο σκηνοθέτης προτείνει και φαντάζεται.