Το θέατρο στην Καβάλα - Σκηνογράφος

Σκηνογράφος

Υπάρχουν πολλές γνώμες για τη σκηνογραφία. Αναφέρουμε την άποψη της Πάμελα Χάουζ, μιας καλής δασκάλας από την Αγγλία, η οποία αναφέρει συνοψίζοντας: «Σκηνογραφία είναι η ενιαία σύνθεση του χώρου, του κειμένου, της έρευνας, της αισθητικής, της υποκριτικής, της σκηνοθεσίας και της συμμετοχής του θεατή που στοχεύει σε μια πρωτότυπη καλλιτεχνική δημιουργία». Σκηνογραφία λοιπόν, είναι το επάγγελμα που ενασχολείται με οτιδήποτε άψυχο, με οτιδήποτε δεν είναι ο άνθρωπος, δεν είναι ο ηθοποιός, δηλαδή με το χώρο, με το τοπίο, το αντικείμενο, το φόρεμα, με όλα αυτά που δημιουργούν το περιβάλλον και που οι ηθοποιοί χρησιμοποιούν στο να πλάσουν έναν κόσμο.

Ο σκηνογράφος έχει τη χαρά και τη δυσκολία του να συνεργάζεται με εντελώς διαφορετικά γκρουπ. Είναι πολλές φορές γοητευτικό, γιατί ανακαλύπτεις ανθρώπους με ενδιαφέρον εκεί που δεν το περιμένεις κι ανθρώπους που είναι εντελώς ηλίθιοι, εκεί που φαντάζεσαι ότι θα βρεις κάτι άλλο. Είναι σημαντικό να συναντήσεις συνεργάτες που να ξέρουν τη δουλειά τους, που να έχουν αγάπη για το θέατρο και πάθος γιατί είναι επάγγελμα, στο οποίο πρέπει να υπάρχει τρέλα και πάθος. Δεν είναι επάγγελμα που θα το κάνεις για να περάσεις τη ζωή σου ήσυχα.

Απαραίτητη είναι η δεξιότητα τού να μπορείς να σχεδιάζεις, γιατί αυτό κάνει πιο εύκολη τη συνεννόηση και με το σκηνοθέτη. Αντιλαμβάνεται πιο εύκολα τι προτείνεις, κάνοντας κάποια σχέδια. Συνεννοείσαι ευκολότερα με τους τεχνικούς, τις μοδίστρες. Από εκεί και μετά θα πρέπει να ξέρεις αρχιτεκτονικό σχέδιο για να μπορέσεις να δώσεις για τους μαστόρους, τους τεχνικούς, τους τεχνικούς διευθυντές τα πλάνα σου. Επιπλέον, πλάθεις το χαρακτήρα, το περιβάλλον, τη σχέση των χαρακτήρων, δουλεύεις με τον ηθοποιό, ακούγοντας την ανάσα του, το περπάτημά του, την αντίδρασή του, δημιουργείς έναν ολόκληρο κόσμο, και τους χαρακτήρες μέσα στον κόσμο.

Χρειάζεται επιστημονική κατάρτιση και καλλιτεχνική έμπνευση, φαντασία.

Πρέπει να έχει γνώσεις, να θέλει να ξέρει τα πάντα. Είναι πάρα πολύ ωραίο να το ψάχνεις κάθε φορά, να μελετάς μια εποχή, να μελετάς τα κοινωνικοπολιτικά συστήματα, τις μικρές λεπτομέρειες, τον τρόπο με τον οποίο στεκότανε ο άνθρωπος. Έστω κι αν απορρίπτεις κάτι, αν και δεν σου χρειάζεται μετά, είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει στο πίσω μέρος του μυαλού σου.

Βασικό είναι να υπάρχει συνεργασία, να μπορείς να συνεννοείσαι με τους άλλους, και το τρίτο είναι να μπορείς να ονειρεύεσαι, να έχεις τη δυνατότητα να βλέπεις κόσμους οι οποίοι γεννώνται μέσα από φράσεις, από μικρές ανάσες και από προτάσεις που έχει το κείμενο και να αναπτύσσεις αυτά που ο σκηνοθέτης προτείνει και φαντάζεται.

 

Συνημμένα:
Μεταφόρτωση αυτού του αρχείου (Το θέατρο στην Καβάλα.ppt)Το θέατρο στην Καβάλα.ppt[ ]3029 kB

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Πρόσθετες πληροφορίες