Το καρνάγιο - Κατασκευή ξύλινου σκάφους

 

  • Κατασκευή ξύλινου σκάφους

Παλιότερα όλες οι εργασίες για την κατασκευή ενός σκάφους, ακόμη και η σχεδίαση γινόταν από τους ναυπηγούς τεχνικούς. Το σχέδιο χαρασσόταν πάνω στο δάπεδο του κλειστού χώρου του καρνάγιου με κλίμακα 1/1 και μετά άρχιζε η κατασκευή. Από το 1987 όμως, το κράτος τους έχει υποχρεώσει να συνεργάζονται με ναυπηγούς μηχανολόγους μηχανικούς.Καράβι

Αρχικά γίνεται η σχεδίαση από έναν ναυπηγό μηχανολόγο μηχανικό. Μετά ελέγχουν το σχέδιο με τις πήχες – φόρμες, για να δουν αν είναι ισομετρικά σωστές οι καμπυλότητες του σκάφους. Κατόπιν το σχέδιο των ναυπηγικών γραμμών ξαναελέγχεται με μια μικρή κατασκευή. Αφού τελειώσουν όλες αυτές οι διαδικασίες αρχίζει η κατασκευή . H ανάπτυξη της τεχνολογίας έχει βοηθήσει στη συντόμευση της κατασκευής, ενώ παλιότερα ροκάνιζαν με τα ροκάνια. Η τέχνη της ναυπηγικής όμως ήταν και εξακολουθεί να είναι το γνωστό σκεπάρνι.

Στην αρχή παίρνουν ένα κατάλληλο ξύλο για να το χρησιμοποιήσουν ως καρίνα - τρόπιδα κατά μήκος του σκάφους και δύο ξύλα για ποδόσταμα στην πλώρη και στη πρύμνη, τα οποία ενώνονται μεταξύ τους (το πλωριό ποδόσταμα λέγεται και κοράκι).

Στην καρίνα και στα ποδόσταμα στερεώνονται τα στραβόξυλα - νομείς, κάποια στραβά ξύλα που τα ρίχνουν στη θάλασσα και όπως είναι υγρά τα περνάνε από ένα φλόγιστρο, δημιουργείται ατμός, τα νεύρα του ξύλου σπάνε κι έτσι αυτό λυγίζει .

Ύστερα μπαίνουν οι στραγαλιές, εσωτερικές ενισχύσεις κατά μήκος του σκάφους για τη στήριξη των στραβόξυλων, και τα αστάρια όπου πάνω τους θα κατασκευαστεί το κατάστρωμα. Τέλος τοποθετούνται τα καμάρια που πατάνε πάνω στα μαδέρια και πρέπει να είναι καμπύλα ώστε να μη μπαίνει το νερό. Όταν τελειώσουν όλα αυτά είναι έτοιμος ο σκελετός του σκάφους. 

Μετά γίνεται το πέτσωμα, το ξύσιμο και το ζουμπάρισμα των καρφιών, δηλαδή στερεώνονται όλα τα ξύλα με καρφιά . Ακολουθεί το καλαφάτισμα για να καλυφθούν οι αρμοί και να μη περνάει το νερό . Τέλος το σκάφος βάφεται και στοκάρεται.

Σημαντικό ρόλο παίζει το είδος του ξύλου από το οποίο θα κατασκευαστεί το σκάφος. Τα καλό ξύλο μπορεί να μειώσει τη συντήρηση και κατά 80%. Παλιότερα χρησιμοποιούσαν πεύκο, το καλύτερο ήταν της Σάμου. Σήμερα χρησιμοποιείται ξύλο από το αφρικάνικο δέντρο ιρόκο, που κοστίζει 450.000 δρχ. το κυβικό μέτρο, ενώ το πεύκο κοστίζει 40.000-50.000 δρχ.. Το ιρόκο μπορεί να στοιχίζει πολύ περισσότερο, αλλά συμφέρει γιατί ελαττώνονται τα έξοδα της συντήρησης του.

Συνημμένα:
Μεταφόρτωση αυτού του αρχείου (Το καρνάγιο.ppt)Το καρνάγιο[ ]115 kB

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Πρόσθετες πληροφορίες