Το 7ο Γυμνάσιο συμμετέχει σε πρόγραμμα Erasmus+

Από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) ανακοινώθηκε ότι το 7ο Γυμνάσιο Καβάλας θα συμμετάσχει κατά τη διάρκεια του Σχ. Έτους 2017-2018 σε πρόγραμμα Erasmus+. 

Το 7ο Γυμνάσιο Καβάλας είναι ένα σύγχρονο σχολείο, με πολύμορφη εκπαιδευτική δράση, ανοικτό στην τοπική κοινωνία αλλά και στον κόσμο. Θέλουμε να βελτιώνουμε συνεχώς την ποιότητα της μάθησης και να αξιοποιούμε στο μέγιστο βαθμό τα σύγχρονα διαθέσιμα εργαλεία και νέες μεθόδους, που θα βοηθήσουν στον εκσυγχρονισμό του σχολείου και την απόκτηση ευρωπαϊκής διάστασης.

Το σχολείο μας είναι σταθερά προσανατολισμένο στην ανάπτυξη συνεργασιών, στην βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού μας έργου και στην προώθηση της αριστείας. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας συνεχώς προσπαθούν να αναβαθμίζουν τις γνώσεις τους και τις ικανότητες τους, μέσω σπουδών και σεμιναρίων, συμμετοχών σε εκπαιδευτικές δράσεις, ανάπτυξης νέων συνεργασιών και προσωπικής ενασχόλησης με την επιστήμη τους. Οι εκπαιδευτικοί προσπαθούν να εμπλουτίσουν την εκπαιδευτική διαδικασία, σχεδιάζοντας και εφαρμόζοντας καινοτόμα προγράμματα και διευρύνοντας τον ορίζοντα των μαθητών τους.

Η ανάγκη για συνεχιζόμενη εκπαίδευση και επιμόρφωση είναι μεγάλη και συνεχής. Ως εκπαιδευτικοί θεωρούμε ότι οφείλουμε συνεχώς να ενημερωνόμαστε για τις εξελίξεις σε εκπαιδευτικά θέματα, να παρακολουθούμε τις εκπαιδευτικές καινοτομίες και να επιμορφωνόμαστε σε ειδικά θέματα ανάλογα με το διδακτικό μας αντικείμενο.

Προσπαθώντας να θέσουμε τις ανάγκες μας σε προτεραιότητα, οι ανάγκες του σχολείου μας είναι σε δύο κατευθύνσεις, στη διοίκηση του σχολείου και στην εισαγωγή καινοτομιών στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Συγκεκριμένα, το σχολείο μας έχει τις παρακάτω ανάγκες τις οποίες θα καλύψει ενεργά μέσα από το επιλεγμένο προγραμμα Κινητικότητας:

- Ανάπτυξη στρατηγικής για το σχολείο και ικανότητες στρατηγικού σχεδιασμού.

- Βελτίωση της διαχείρισης ποιότητας της σχολικής μονάδας μέσα από την ανάπτυξη συστήματος αυτό-αξιολόγησης, με την ενεργό συμμετοχή όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας.

- Διαχείριση του εκπαιδευτικού δυναμικού και ενίσχυση της ομαδοσυνεργατικής προσέγγισης με τη δημιουργία ομάδων εκπαιδευτικών που συνεργάζονται μεταξύ τους σε διάφορες δράσεις.

- Διαχείριση τάξης.

- Εισαγωγή καινοτόμων εκπαιδευτικών μεθόδων στην τάξη, ανταλλαγή καλών πρακτικών με σχολεία του εξωτερικού.

Επιπλέον των παραπάνω διαπιστωμένων αναγκών, το σχολείο έχει ανάγκη την ανάπτυξη συνεργασιών με σχολεία του εξωτερικού, με στόχο την ανταλλαγή καλών πρακτικών σε διάφορους τομείς, την ανάπτυξη ευρωπαϊκής συνείδησης στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές και μελλοντικά τη συμμετοχή του σχολείου σε προγράμματα στρατηγικών συμπράξεων.

Το σχέδιο κινητικότητας που υποβάλλουμε έρχεται να καλύψει την ανάγκη μας για επιμόρφωση, πάνω σε θέματα εκπαιδευτικής διοίκησης και καινοτομιών στην εκπαίδευση.

Το σχέδιο μας περιλαμβάνει την κινητικότητα τριών συναδέλφων εκπαιδευτικών στον Φιλανδία για να παρακολουθήσουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Structured Study Visit to Schools/Institutes & Training Seminar in FINLAND». Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα έχει ως στόχο να παρουσιάσει το εκπαιδευτικό σύστημα της Φιλανδίας μέσα από μια σειρά διαλέξεων που εναλλάσσονται με επισκέψεις σε Φιλανδικά σχολεία.

Κατά τη διάρκεια του εκπαιδευτικού προγράμματος, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί θα έχουν την ευκαιρία να συναντηθούν και να αλληλεπιδράσουν με τους διευθυντές και τους εκπαιδευτικούς, στα σχολεία που θα επισκεφτούν, να γνωρίσουν και να βιώσουν την οργάνωση και την κουλτούρα του σχολείου, να δικτυωθούν και ενδεχομένως να ξεκινήσουν αξιόπιστες συνεργασίες που μπορεί να οδηγήσουν σε μελλοντικά έργα της βασικής δράσης 2 (keyaction2).  Επιπλέον θα παρακολουθήσουμε σεμινάρια και εργαστήρια (workshops) πάνω στην οργάνωση του Φιλανδικού εκπαιδευτικού συστήματος, την οργάνωση της διδασκαλίας, τη διοίκηση της σχολικής μονάδας και τις εκπαιδευτικές καινοτομίες. Ο συνδυασμός σεμιναρίων και επισκέψεων σε σχολεία θα βοηθήσει τους συμμετέχοντες να ενισχύσουν καλύτερα τη μάθησή τους. Η συνύπαρξη εκπαιδευτικών από διάφορες χώρες μαζί με εκπαιδευτικούς από τη Φιλανδία θα προκαλέσει συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων σχετικά με τα εκπαιδευτικά συστήματα, την εκπαιδευτική κουλτούρα της Φιλανδίας αλλά και σχετικά με εκπαιδευτικά θέματα γενικού ενδιαφέροντος.

Επιλέγουμε να καλύψουμε τις ανάγκες κατάρτισης στο πλαίσιο δράσης κινητικότητας στο εξωτερικό, ώστε συνδυαστικά να αποκομίσει το σχολείο οφέλη από την Ευρωπαϊκή διάσταση των εκπαιδεύσεων. Επιπλέον, στόχος αυτών των δράσεων κινητικότητας είναι η βελτίωση του Ευρωπαϊκού προφίλ του σχολείου μας, μέσω των συνεργασιών με φορείς εκπαίδευσης και άλλα σχολεία του εξωτερικού, η απόκτηση τεχνογνωσίας πάνω σε Ευρωπαϊκά προγράμματα και η δικτύωση του σχολείου μας με άλλα σχολεία του εξωτερικού.

Η επιλογή του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού προγράμματος έγινε έπειτα από αναζήτηση στο διαδίκτυο των διαθέσιμων επιλογών. Επιλέξαμε να πάμε στην Φιλανδία, επειδή το εκπαιδευτικό σύστημα της Φιλανδίας είναι ένα από τα καλύτερα σε παγκόσμιο επίπεδο και οι μαθητές της τοποθετούνται στις πρώτες θέσεις του Διεθνούς μαθητικού διαγωνισμού PISA. Παράλληλα, το εκπαιδευτικό σύστημα της Φιλανδίας υποστηρίζει την ισότητα και τις ίσες ευκαιρίες ακαδημαϊκής εξέλιξης των μαθητών, υποστηρίζοντας τους όχι μόνο μαθησιακά αλλά κοινωνικά και ψυχολογικά.

Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα το επιλέξαμε επειδή συνδυάζει σεμινάρια με εκπαιδευτικές επισκέψεις σε σχολεία, όπου θα μπορέσουμε να κατανοήσουμε καλύτερα τις καινοτομίες του συστήματος και να δούμε πρακτικές, τις οποίες θα μπορέσουμε μετά να εφαρμόσουμε στο δικό μας σχολείο.

Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί θα έχουν την ευθύνη συλλογικά να μεταφέρουν τις εμπειρίες που θα αποκτήσουν στους υπόλοιπους συναδέλφους και να υλοποιήσουν καινοτομίες που θα είναι βιώσιμες και θα ωφελήσουν το σχολείο μακροπρόθεσμα.

Συγκεκριμένα, το σχέδιό μας περιλαμβάνει τις εξής ενέργειες για την ενσωμάτωση των αποτελεσμάτων της επιμόρφωσης:

Με την ολοκλήρωση της δράσης της κινητικότητας, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί θα ετοιμάσουν μια παρουσίαση των αποτελεσμάτων της επιμόρφωσης και της συνολικής εμπειρίας τους, την οποία και θα παρουσιάσουν στο Σύλλογο Διδασκόντων. Θα γίνει μια πρώτη συζήτηση ώστε να διαμορφωθούν κάποιες ιδέες που θα οδηγήσουν σε συγκεκριμένες προτάσεις   ως προς την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της επιμόρφωσης.

Με ευθύνη και συντονισμό της Διευθύντριας, η οποία εξάλλου θα συμμετέχει στην επιμόρφωση, θα γίνει ομάδα εργασίας για την επεξεργασία των προτάσεων και την ανάπτυξη ενός στρατηγικού πλάνου αξιοποίησης των αποτελεσμάτων της επιμόρφωσης. Οι προτάσεις θα κινούνται σε τρεις κατευθύνσεις:

1. Δράσεις για την εισαγωγή εκπαιδευτικών καινοτομιών. Μπορεί να περιλαμβάνουν σχέδια διδασκαλίας, παραγωγή νέων εκπαιδευτικών υλικών, καλύτερη χρήση νέων τεχνολογιών, διαθεματικά projectsκλπ.

2. Δράσεις για την καλύτερη διοίκηση της σχολικής μονάδας, την εισαγωγή διαδικασιών ανάδρασης και αξιολόγησης, την καλύτερη συνεργασία των εκπαιδευτικών μεταξύ τους αλλά και με τους μαθητές, τους γονείς και την τοπική κοινότητα.

3.  Δράσης εξωστρέφειας, προσπάθεια για συμμετοχή του σχολείου σε νέες ευρωπαϊκές συνεργασίες. Η ομάδα εργασίας θα επεξεργαστεί συγκεκριμένες προτάσεις, αξιοποιώντας τις επαφές που θα γίνουν κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης και άλλες επαφές, όπως πχ από το eTwinningή το SchoolEducationGateway.

Οι προτάσεις που θα περιλαμβάνονται στο στρατηγικό πλάνο θα αξιολογηθούν από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας και θα τεθούν συγκεκριμένες προτεραιότητες και στόχοι, για άμεσες δράσεις αλλά και μακροπρόθεσμοι στόχοι.

Στο τέλος της σχολικής χρονιάς 2017-2018, στο πλαίσιο της αξιολόγησης του σχεδίου κινητικότητας θα γίνει η αποτίμηση της ενσωμάτωσης των αποτελεσμάτων του σχεδίου κινητικότητας στη στρατηγική του σχολείου και θα προταθούν επιπλέον ενέργειες για την επόμενη χρονιά.

 

 

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Πρόσθετες πληροφορίες